Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw....

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw....

goedemiddag,

mijn naam is René en heb sinds kort te horen gekregen dat ik diabetes type 2 heb.
    Wordt nu behandeld met pillen, maar krijg nu niet de indruk dat dit helpt....
    Zit nu op 2x500 mg metformine en en bloedsuikerwaarde blijft nog steeds hoog (nuchter 16,3) en zo juist na het sporten was hij weer (22,3).
    Ik let nu erg op mijn voeding, wat ik daarvoor niet deed.
    Heeft er iemand enig idee hoe het komt dat na het sporten (spinning) de waarde weer zo hoog kan zijn? ik heb tijdens het sporten 1 bidon met water gedronken.

Ik zou het erg fijn vinden als er iemand is die mij hier op kan antwoorden,zo dat we van elkaar wat kunnen leren...

Mvg,
    ReneG
    Last edited by Reneg; 3 december 2017, 14:04.

Welkom op het forum. Het is hier al een tijdje redelijk dood heb ik de indruk.
    Ik ben zelf geen diabeet maar heb al wel vaag iets gelezen dat de lever je bloedsuikers kan doen stijgen als je suiker te laag geworden is (om te lage suikers te vermijden). Als je zegt dat je enkel water gedronken hebt (dus geen suiker) en gesport (wat je bloedsuiker doet dalen want verbruikt energie), dan gok ik dat het dit mechanisme is dat in werking is getreden.
    Prikken voor het sporten, tijdens het sporten en niet met té lage bloedsuikers beginnen sporten kan dus helpen om inzicht te krijgen en dit te verbeteren. Succes.
    Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Na het sporten kan je waarde inderdaad hoger liggen. Dat zakt terug als je een uurtje of zo wacht.
      Je moet wat geduld hebben met die methformine. Bij mij ging die ook pas na een maand naar beneden. Best naar een Endocrinoloog gaan, die kan je beter opvolgen en helpen om je waarden naar beneden te krijgen. En hij kan je zeggen hoe je bij het zorgtraject kan komen, zodat bepaalde dingen gratis worden. http://www.zorgtraject.be/NL/Patient...es/default.asp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silk Bekijk bericht
        Het is hier al een tijdje redelijk dood heb ik de indruk.
        Hoe komt dat, denk je?

Comment

Opkomst van facebook vermoed ik. En het vroeger meest actieve lid is ook meer elders actief nu.
          Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Bedoelde je Sammie, die weg is?
            Het is hier maar kalm. Alleen maar gasten die komen kijken. Een hoop verbannen leden. Een hoop leden die niks schrijven. Nieuwe layout die velen niet aanstaan. Jij houdt de boel hier precies nog recht Silk.

Comment

Ik bedoelde meurtelken als "meest actieve", zij was vroeger naar mijn gevoel dag en nacht aanwezig, maar er waren toen nog meer actieven ook, o.a. Sammie.
              Zelf ben ik nooit zo actief geweest, ik heb niet zoveel tijd voor internet voor privé.

Comment

Is meurtelken dan weg hier? Wie is dan nu de supermoderator? Wie beheerd het hier dan?

Comment

Working...
                X