Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtmerrie...

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nachtmerrie...

Het was erg lang geleden dat ik nog op vakantie was (jaren geleden zelfs)... We hadden dus geboekt om vandaag naar Kreta te vertrekken. Koffers waren klaar, wij met de trein naar de luchthaven, tot daar goed. De Heren waren erg druk en moeilijk af te leiden maar we hebben het eigenlijk redelijk lang gekunt om ze veilig te houden... Tot... De wederhelft was gaan kijken naar het gatenummer van de vlucht, we moesten 1 nummer verder dan waar we stonden. De jongste wilde graag op zo'n rolband maar nam 1 in de verkeerde richting (hier had ik hem eerder ook al van moeten weerhouden) en toen viel hij, schoof dus achteruit en met zijn vinger tussen het systeem met die pinnetjes. Resultaat: een stuk van zijn pink weg.
    Gedaan relax weekje Griekenland, mallemolen here we kom. Het vingertje was niet meer te redden dus hij is vandaag nog geopereerd. En of het niet erg genoeg was, is de wederhelft _ allicht van de shock _ ook zomaar ineens boem patat gevallen vol op zijn gezicht. Bril stuk en ook hij moest naar spoed. Gelukkig zelfde zkh en we mochten alle samen mee. Opa is de oudste komen ophalen aan het ziekenhuis en heeft onze bagage op de luchthaven opgehaald. En nu zitten we dus weer thuis zonder iets eetbaars (met het idee van vakantie ook alles weggegooid dat zou kunnen schanne gaan, op de luchthaven dus want dat mag niet mee het vliegtuig op), moeten we morgen thuiszorg zien te regelen plus een heleboel rompslomp allicht voor verzekeringen etc.
    Ik voel me ongelooflijk schuldig dat ik de drager in de koffer zitten had en niet in de handbagage, anders had hij allicht op de rug gezeten (hij was moe), en nogmaals schuldig dat ik hem niet beter vast had, dat hij dus op die rolband geraakt is. En schuldig dat hij naar mij ook niet luistert, dat laatste nog eens versterkt door opa die zei "naar mij luistert hij nog wel".
    Vragen ook over wat het later gaat geven, wat hij al dan niet nog gaat kunnen doen. In het zkh zeiden ze dat hij "gelukkig" nog jong was en dat hij er in praktijk mee zal leren omgaan. Onze K kleurt graag, is een wiebelvodje en het is de hand die momenteel dominant is. Nu is grootvader artiest en muzikant, en bijv. piano spelen (op hoog niveau) gaat echt niet lukken met 9 vingers (en de pink is allicht niet meer bruikbaar hiervoor, wat er nog overblijft). Geen idee of dingen als beeldhouwen (of iets anders dat veel kracht vereist) wel nog zou kunnen. Ik weet het niet.
    De wederhelft voelt zich ook schuldig, hij heeft K van de band gevist en vraagt zich af of hij het daarmee veroorzaakt heeft, wat hij nooit zal weten, zelfde dat hij nooit zal weten of het anders misschien niet nog erger was.
    Voor het personeel van luchthaven, ambulance en spoeddienst overigens niets dan lof, die hebben onmiddellijk hun best gedaan om ons zsm in het zkh te krijgen en de gevolgen van het accident te beperken.
    De wederhelft ligt nu dus met een pijnlijke kaak in het bed van de oudste, en de Jongeheren slapen vannacht bij mij. Nu nog filmpje voor hen en ik moet het even van me afschrijven. Het is echt een nachtmerrie. Ik ben altijd zo bezorgd als ze een deur opendoen ("oppassen voor de vingertjes en de teentjes") en nu is het dus van dat...

P.S. Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat ik hier post/rondhang, de meeste dingen hier zijn niet relevant en dus ben ik meestal hoogstens een stille meelezer.
    Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Ik word er stil van. Dikke knuffel, kan ik voorlopig alleen maar zeggen.
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Sterkte Silk. Dat is pech. Moet je jezelf echt niet voor blameren. Ongelukjes gebeuren.
      Never surrender dreams! J.M.Straczynski

Comment

Heel veel sterkte met alles Silk, dit is echt heel erg rot! Maar dit doet niemand expres, probeer je schuldgevoel los te laten. Hoeveel vingerkootjes mist jullie kleine man? Kinderen leren goed en snel om zich aan te passen.
        Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Bedankt voor jullie berichtjes.

Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht
          Hoeveel vingerkootjes mist jullie kleine man? Kinderen leren goed en snel om zich aan te passen.
          Hij zou het bovenste vingerkootje missen volgens de dokter en wederhelft (heb de operatie niet gezien zelf, er mocht maar 1 iemand bij blijven). Momenteel zit zijn handje helemaal in verband dus niks te zien. Ik ben wel een beetje bang voor wanneer het eruit mag komen.
          Zwangerschapsdiabetes bij jongste zoon - suikerwaardes 1d na bevalling normaal - geen antistoffen T1, genetisch onderzoek mody negatief (geen mody dus) joepie!

Comment

Sterkte silk, als het een troost mag zijn, kinderen zijn heel flexibel zal er waarschijnlijk weinig last van hebben. Wij hebben een kindje in de opvang die bij 1 hand geen enkele volgroeide vinger heeft, en die doet er ook alles mee..
            24 jaar, 13 jaar db type 1
            Pomper sinds 25/2/13 met humalog
            Dexcom G4
            HbA1c
            Februari '16: 7.0
            September '16: 8.1
            Januari '17: 7.7

Comment

O Silk toch, wat een nare toestand, en geen vakantie en 2 gewonden!
              Verdorie, dat de echtgenoot maar snel opknapt en dat de kleine K genoeg weerstand heeft om hier over te komen.
              Wat Samantha zegt, kinderen zijn flexibel!
              Het was niet erg tactvol van de opa, gelukkig bood hij wel hulp.
              Je kunt altijd spuien, tijdens je zwangerschap hebben we ook met je mee geleefd!
              Komt goed Silk! Komt echt goed!
              Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
              HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Echtgenoot is ok op draadjes uithalen eind van de week na (gelukkig). K stelt het naar omstandigheden goed vinden wij, hij is vrolijk, speelt, is heel snel geschakeld dat rechts nu zijn dominante hand is momenteel (geen idee of dat zo blijft als links uit het verband is), probeert nog steeds in alles Grote Broer na te doen (helaas). Hij is wel wat "aanhankelijker"/"plakkleuter" geworden (niet erg) en was erg flink bij de verzorging. Vandaag gaan we hem daarvoor wel pijnstilling geven, gisterenochtend gaf hij aan geen pijn te hebben tot de verpleegster dus kwam. En met alle regeldrukte was het er ook niet van gekomen om hem iets eerder pijnstilling te geven (ik had het nog wel gezegd maar was zelf niet thuis en de wederhelft had allicht teveel getelefoneerd om er nog aan te denken).
                Luchthaven zei dat alles via de familiale verzekering moest lopen dus daar ben ik gisteren langs geweest (is een nieuwe, een paar maanden terug was het een ander kantoor maar die zou op pensioen zijn) en ze waren vriendelijk, hebben niet veel gevraagd, gewoon een krabbeltje gemaakt om het dossier te openen en we moesten alle facturen naar hen sturen. Ik zou als de dagelijkse verzorging gestopt is, ook aan de dokter een soort attestje van blijvend letsel willen laten opstellen voor evt. schadevergoeding (allicht een symbolische euro verwacht ik, maar we doen het meer opdat ze hopelijk hun systemen beter onderhouden want mijn pa zei dat zoiets niet mag kunnen, dat daar hoogstens een haar of zo tussen mag kunnen en dus geen vingertje - hij doet toezicht op zo'n onderhoud voor de spoorwegen).

Comment

Het nieuws klinkt gelukkig al beter !

Comment

Gelukkig Silk, dat het al wat beter gaat.

Ik dacht ook al dat dit nooit had mogen gebeuren. Zou er zeker werk van maken. Als er vingertjes tussen kunnen, passen er ook sjaals, tassen etc tussen en kunnen mensen ook een lelijke smak maken.
                    Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Brrrr, wat afgrijselijk, Silk!
                      Probeer je toch nog maar niet te veel zorgen te maken over de toekomst. Mijn vriendin verloor door iets onnozels een volledige vinger, maar na een paar maanden was ze dat volledig gewoon en kon ze alles doen. OK, pianospelen op hoog niveau waarschijnlijk niet, maar verder is ze nog altijd kunstenares, kan ze nog steeds zwaar werk verrichten en vergeet ze de helft van de tijd gewoon dat ze een vinger mist. Dat zal bij jouw zoon dus waarschijnlijk ook wel zo zijn.
                      Alleen is het nu natuurlijk wel lastig en heel heftig allemaal ...
                      Goeie moed!

Comment

Gisteren in Planckendael geweest met de Heren. K begon niet enorm te huilen toen zijn verbandje loskwam en er dus weer verzorgd moest worden en hij zijn vingertje zag. De wederhelft gaat vandaag voor nieuwe brilleglazen en voor zijn draadjes, dat moet ook gebeuren.

Comment

Dappere K.
                          Het komt weer goed, maar wat een teleurstelling, in plaats van een welverdiende vakantie nu ziekenhuis bezoeken.
                          Sterkte Silk.
                          Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
                          HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Moeilijke periode waar jullie door moeten. Maar het komt wel weer goed !

Comment

Vandaag de verjaardag van de oudste gevierd. Een echt feestje hebben we niet gedaan. Gisteren mocht er een vriendje komen spelen en vanmorgen en vanmiddag heeft hij cadeautjes gehad. Ik ben blij dat hij zo blij was met zijn archeologiesetjes (dinosaurissen ) en verder heeft hij dus de "vliegtuigspelletjes" gekregen ("van broer") en een robot die zelf loopt met zo'n controller aan een kabeltje en een dino die licht geeft en geluid maakt (dit had hij al gezien toen ik het kocht, spijtig genoeg, maar ja als je cadeautjes moet kopen en je hebt altijd de Heren is het moeilijk te voorkomen, heb nochtans geprobeerd ze in de winkel even "kwijt" te raken bij de treintafel maar ze vonden me toch aan de kassa dus ja).

Comment

Working...
                              X