Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reanimatie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Reanimatie

Onze zoon kwam vanavond naar huis en werd vlak bij ons huis tot stoppen gedwongen door een vijftal mensen. Hij zag al dat er iemand op een stenen trap hing. Geen hartslag en ademhaling op dat moment. Ondanks zijn roep om hulp, bel 112 en help me haar op vlakke ondergrond te leggen, deed niemand iets. Zelfs zijn verzoek aan een omstander om onze auto zo neer te zetten dat hij licht had van de koplampen, werd niet gehonoreerd. Schijnbaar heeft toch iemand 112 gebeld terwijl hij aan het reanimeren was want die waren er met een minuut of 8 en namen de reanimatie over. Nog steeds geen teken van leven toen de vrouw de ambulance in ging. Later op de avond kreeg onze zoon bericht dat het ambulancepersoneel haar toch nog terug heeft kunnen halen. Lang leve de verplichte Eerste Hulp Cursus die iedereen die hier met autorijlessen begint verplicht moet halen. Door die verplichting kon onze zoon reanimeren. Ik ben wel erg trots op hem dat hij het ook daadwerkelijk deed en niet als bevroren stond toe te kijken. Want dat weet bijna niemand van zichzelf totdat je het echt een keer moet doen. Hij was er heel nuchter onder, ben benieuwd of het vannacht nog terugkomt.......
    Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Amai, zo dapper van je zoon, want zoals je zegt, ook al ken je de theorie, in de praktijk is het toch nog iets anders. Je moet het durven !
    Gelukkig was hij daar ter plaatse, want ik heb de indruk dat de overige omstaanders niet erg behulpzaam waren.
    Hopelijk blijft dit niet hangen, hoewel het positief is dat hij bericht kreeg dat ze haar weer konden terughalen.
    Chapeau !
    If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Wow Mir. Dat is toch heftig hoor, voor zo'n jonge kerel. Hij doet het toch maar. Gelukkig is de dame ok.
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Dat is toch heel ingrijpend, geweldig van je zoon Mir!
        wat vervelend dat er geen hulp werd geboden!
        Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
        HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nostress Bekijk bericht
          Dat is toch heel ingrijpend, geweldig van je zoon Mir!
          wat vervelend dat er geen hulp werd geboden!
          Hij was vooral boos toen hij thuiskwam dat niemand hem hielp terwijl hij expliciet om hulp vroeg. En de adrenaline gierde nog door zijn lijf. Ik heb het er met hem over gehad dat het geen onwil is maar dat sommige mensen verstijfen in zo'n geval en dat het soms helpt om ze luid en duidelijk 1 op 1 toe te spreken en een heldere opdracht te geven. Dat dat niet altijd werkt, heeft hij ontdekt. Twee omstanders gaven ook aan de vrouw niet aan te willen raken omdat ze op dat moment niet ademde en geen voelbare hartslag had. Dat er echter niemand was die op zijn verzoek onze auto even bij wilde draaien zodat de koplampen onze zoon bij konden lichten, is echt onbegrijpelijk. Maar goed, hij heeft er wel goed om geslapen en gaat nu solliciteren. Vrijdag sollicitatie nummer twee. We zullen hem eind van de week wel op kunnen vegen, migraineaanval voor geprogrammeerd.
          Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Proficiat voor je zoon, Mir. Je moet het maar doen.
            Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
            Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
            Mijn vorige Hba1c was 5,9
            Mijn huidige HbA1c is 6,1
            Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht

Hij was vooral boos toen hij thuiskwam dat niemand hem hielp terwijl hij expliciet om hulp vroeg. En de adrenaline gierde nog door zijn lijf. Ik heb het er met hem over gehad dat het geen onwil is maar dat sommige mensen verstijfen in zo'n geval en dat het soms helpt om ze luid en duidelijk 1 op 1 toe te spreken en een heldere opdracht te geven. Dat dat niet altijd werkt, heeft hij ontdekt. Twee omstanders gaven ook aan de vrouw niet aan te willen raken omdat ze op dat moment niet ademde en geen voelbare hartslag had. Dat er echter niemand was die op zijn verzoek onze auto even bij wilde draaien zodat de koplampen onze zoon bij konden lichten, is echt onbegrijpelijk. Maar goed, hij heeft er wel goed om geslapen en gaat nu solliciteren. Vrijdag sollicitatie nummer twee. We zullen hem eind van de week wel op kunnen vegen, migraineaanval voor geprogrammeerd.
              Ja, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet durven helpen op medisch vlak, maar praktische dingen, zoals de auto verplaatsen, dat zou toch moeten lukken.
              Gelukkig is het goed afgelopen.

Succes met de sollicitaties ! En hopelijk valt de migraine mee, of komt die er niet !

Echt, wat een karakter, die zoon van je ! Hij heeft het van geen vreemden !
              If I can see it, then I can do it.
              If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

chapeau voor je zoon mir ,dat hij zo daar nuchter op gereageerd heeft ,soms wel spijtig voor de reactie (hulp) van de omstaanders

Comment

Wow, ik zou het niet kunnen, ben ook zo iemand die verstijfd alst eigelijk nie mag
                  24 jaar, 13 jaar db type 1
                  Pomper sinds 25/2/13 met humalog
                  Dexcom G4
                  HbA1c
                  Februari '16: 7.0
                  September '16: 8.1
                  Januari '17: 7.7

Comment

Onze zoon kwam vanavond naar huis en werd vlak bij ons huis tot stoppen gedwongen door een vijftal mensen. Hij zag al dat er iemand op een stenen trap hing. Geen hartslag en ademhaling op dat moment. Ondanks zijn roep om hulp, bel 112 en help me haar op vlakke ondergrond te leggen, deed niemand iets. Zelfs zijn verzoek aan een omstander om onze auto zo neer te zetten dat hij licht had van de koplampen, werd niet gehonoreerd. Schijnbaar heeft toch iemand 112 gebeld terwijl hij aan het reanimeren was want die waren er met een minuut of 8 en namen de reanimatie over. Nog steeds geen teken van leven toen de vrouw de ambulance in ging. Later op de avond kreeg onze zoon bericht dat het ambulancepersoneel haar toch nog terug heeft kunnen halen. Lang leve de verplichte Eerste Hulp Cursus die iedereen die hier met autorijlessen begint verplicht moet halen. Door die verplichting kon onze zoon reanimeren. Ik ben wel erg trots op hem dat hij het ook daadwerkelijk deed en niet als bevroren stond toe te kijken. Want dat weet bijna niemand van zichzelf totdat je het echt een keer moet doen. Hij was er heel nuchter onder, ben benieuwd of het vannacht nog terugkomt.......
                    Fijn dat je zoon zo moedig reageerde. Daar mag je best wel trots op zijn ! Je schrijft dat er vijf mensen toekeken zonder iets te doen. Dat is een soort groepsmechanisme waarbij mensen als ze met meer zijn minder snel reageren. Was er maar één iemand geweest dan was de kans veel groter geweest dat je zoon hulp kreeg. Dit is een welbekend gegeven in de psychologie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht

Fijn dat je zoon zo moedig reageerde. Daar mag je best wel trots op zijn ! Je schrijft dat er vijf mensen toekeken zonder iets te doen. Dat is een soort groepsmechanisme waarbij mensen als ze met meer zijn minder snel reageren. Was er maar één iemand geweest dan was de kans veel groter geweest dat je zoon hulp kreeg. Dit is een welbekend gegeven in de psychologie.
                      Ja, dat heb ik inderdaad ook gehoord. Soms helpt het dan om je specifiek tot iemand te richten en die persoon een duidelijke opdracht te geven. Mijn zoon heeft daar niet echt tijd voor gehad omdat hij ook alleen moest reanimeren. Hij heeft wel duidelijke opdrachten gegeven maar hij had geen tijd om zich speciaal tot iemand te richten. Dit fenomeen wordt ook besproken bij de EHBO/reanimatiecursus, het blijkt maar al te wwar te zijn helaas. Het scheelde een haar of het gebrek aan extra hulp had de dame het leven gekost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door samantha Bekijk bericht
                        Wow, ik zou het niet kunnen, ben ook zo iemand die verstijfd alst eigelijk nie mag
                        Je weet dat pas echt als het je overkomt. Misschien sta je versteld van jezelf als je een keer in de situatie zou belanden. Jij hebt het denk ik wel moeten leren voor je werk?

Comment

Je weet dat pas echt als het je overkomt. Misschien sta je versteld van jezelf als je een keer in de situatie zou belanden. Jij hebt het denk ik wel moeten leren voor je werk?
                          Klopt, maar ik en céderic hebben ooit een vrouw in het kanaal hier aan mijn deur gevonden (levend) en hij was aan het proberen ze eruit te halen en riep naar mij dat ik de ambulance moest bellen, en ik wist niks meer, heb toen naar mijn mama gebeld zodat zij de ambulance kon bellen
                          24 jaar, 13 jaar db type 1
                          Pomper sinds 25/2/13 met humalog
                          Dexcom G4
                          HbA1c
                          Februari '16: 7.0
                          September '16: 8.1
                          Januari '17: 7.7

Comment

om fier te zijn, Mir.
                            type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
                            Hba1C december 2013: 8,5
                            april 2014: 7,8
                            Oktober 2014: 8,2
                            December 2014: 7,9
                            April 2015: 7,6
                            Oktober 2015: 8,2
                            December 2015: 8
                            April 2016: 7,5

Comment

Working...
                            X