Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bommelding vluchtelingenkamp

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bommelding vluchtelingenkamp

Net terug van mijn tweede noodinzet deze week voor het Rode Kruis ivm een bommelding in een vluchtelingenkamp één plaats verder. Om 00.05u ging mijn noodtelefoon dat we uit moesten rukken. Was toevallig net op tijd weer hypovrij, de tweede hypo van de avond.

115 vluchtelingen moesten worden geëvacueerd naar een nabij gelegen sporthal en verzorgd. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken, op een paar mensen na die zo gauw hun medicatie niet mee hadden kunnen grijpen. Oa een man met diabetes die nauwelijks Engels of Duits sprak. Het duurde dus even eer we begrepen dat hij db had en dat hij bang was omdat zijn spullen nog in de opvang lagen. Lang leve mijn persoonlijke ervaring met diabetes. Hij kon in de noodopvang blijven, z'n bloedsuikerspiegel bleef binnen aanvaardbare grenzen zodat hij kon wachten op zijn terugkeer naar hun opvang waar hij zijn meter en insuline in de haast had achtergelaten. Nog een paar mensen die postoperatieve trombosespuiten nodig hadden, dat hadden we niet bij ons zodat zij wel richting ziekenhuis moesten.

Rond 03.00-03.15u kregen we bericht van de explosievendienst dat er geen bom was gevonden. Er waren vrij veel kinderen en baby"s bij, die waren echt bang. Zo zielig. Om 04.30u waren alle 115 mensen weer terug in de opvang en hadden wij de noodopvang weer afgebroken. Even voor 5 uur was ik thuis, nu dus klaarwakker.

En weer had ik wat gegeven voor een FSL maar het is me toch gelukt om met een mooie 125 thuis te komen.

Nog even Clinton-Trump kijken en dan nog even slapen.........

Fijne dag iedereen!
    Last edited by Mir; 27 september 2016, 10:10.
    Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Amai, Mir. Zeker geen saaie job. Vermoeiend ook.

De diabetes maakt het er niet makkelijker op, maar blijkt nu toch ook van pas te komen.

Maar wie doet nu zoiets , een bommelding in een vluchtelingenkamp...

Hopelijk kan je wat recupereren.

If I can see it, then I can do it.
    If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

Tjonge Mir, wát een vrijwilligers werk heb je gekozen.
      ik vind je super stoer!
      prachtig dat je zo iets voor veel mensen kunt betekenen, petje af.
      ik hoop dat deze dag rustig verloopt!
      Ik ben Will, 64 jaar, 43 jaar getrouwd met Jack, moeder van 3 kinderen, oma van 7 kleinkinderen, diabetes type 1, sinds Juli '12
      HbA1c: Maart 2013; 7.2 Juli 2013; 6.6 Oktober 2013; 7.2. Januari 2014 7.3, Okt 2014 7.2, Feb. 2015 6.3, Mei 2015 6.5, November 2015 7, Feb 2016 6.5, mei 2016 6.5 NovoMix 30 en Novorapid

Elke dag is een cadeautje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht

Maar wie doet nu zoiets , een bommelding in een vluchtelingenkamp...
        Dat is inderdaad de vraag nu ik gehoord heb wat het was. Het blijkt een zeepdispenser met doseringssensor geweest te zijn die zo was verpakt dat er alleen nog wat stroomdraden uitstaken maar dat de dispenser als zodanig niet meer herkenbaar was. Opzet? En was het dan iemand van buiten het centrum of iemand van binnenuit? Als een zeepdispenser, per ongeluk of express, van de muur gestoten wordt in een toiletruimte en op de grond valt, dan blijft hij normaalgesproken toch herkenbaar als zeepdispenser. Kennelijk is hij dus bewust ingepakt in karton zodat het ding op het eerste oog niet meer herkenbaar was. Iemand vanuit het centrum vond het geheel rond 23.00u op de grond en heeft dat aan de leiding gemeld. Toen werd natuurlijk de hele procedure 'verdacht object' in gang gezet. Het lijkt er dus op dat iemand een wel zeer ongepaste grap heeft uitgehaald en zich (hopelijk) niet realiseerde wat hij/zij daarmee aan zou richten. Het kan gewoon verveling geweest zijn, dat hoop ik dan maar want anders zou het betekenen dat iemand doelbewust een grote groep onwetende en kwetsbare mensen heeft geconfronteerd met hun grootste angst, nl. een bom. Juist voor het oorlogsgeweld zijn de bewoners uit hun thuisland gevlucht. Er zaten zoveel baby's en kinderen tussen. En dan heb ik het nog even niet over de grote som geld die zo'n grootse inzet heeft gekost. Dat geld had veel beter besteed kunnen worden😯

Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

"anders zou het betekenen dat iemand doelbewust een grote groep onwetende en kwetsbare mensen heeft geconfronteerd met hun grootste angst, nl. een bom. Juist voor het oorlogsgeweld zijn de bewoners uit hun thuisland gevlucht."

Daar dacht ik dus ook aan. Ze worden nu opgeschrikt door waar ze voor gevlucht zijn.
          Dat vind ik een meer dan ongepaste grap.

Comment

"anders zou het betekenen dat iemand doelbewust een grote groep onwetende en kwetsbare mensen heeft geconfronteerd met hun grootste angst, nl. een bom. Juist voor het oorlogsgeweld zijn de bewoners uit hun thuisland gevlucht."

Daar dacht ik dus ook aan. Ze worden nu opgeschrikt door waar ze voor gevlucht zijn.
            Dat vind ik een meer dan ongepaste grap.
            Of het is toch een actie uit boosheid geweest van 1 (groepje) van de bewoners. In dat centrum zitten ook veel mensen die uit landen komen die Europa niet als onveilig oorlogsgebied heeft bestempeld en waarvan bepaald is dat die mensen definitief geen recht hebben op een verblijfsvergunning. Die mensen wacht dus zeker uitzetting naar het land van herkomst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht

Of het is toch een actie uit boosheid geweest van 1 (groepje) van de bewoners. In dat centrum zitten ook veel mensen die uit landen komen die Europa niet als onveilig oorlogsgebied heeft bestempeld en waarvan bepaald is dat die mensen definitief geen recht hebben op een verblijfsvergunning. Die mensen wacht dus zeker uitzetting naar het land van herkomst.
              Het is uiteraard een delicate en gecompliceerde kwestie. Zo ontstaan logischerwijze situaties waarin soms onverantwoord gehandeld wordt.
              Wie zijn wij om te (ver)oordelen ?

Comment

Het is uiteraard een delicate en gecompliceerde kwestie. Zo ontstaan logischerwijze situaties waarin soms onverantwoord gehandeld wordt.
                Wie zijn wij om te (ver)oordelen ?
                Ja, het is een moeilijk vraagstuk. Gelukkig hoefden wij daar gisternacht geen beslissingen over te nemen. We werden meermaals bedankt voor de snelle opvang en er waren zelfs een paar mensen die daadkrachtig hebben geholpen met opruimen en de sporthal weer in de oude staat terug te brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mir Bekijk bericht

Ja, het is een moeilijk vraagstuk. Gelukkig hoefden wij daar gisternacht geen beslissingen over te nemen. We werden meermaals bedankt voor de snelle opvang en er waren zelfs een paar mensen die daadkrachtig hebben geholpen met opruimen en de sporthal weer in de oude staat terug te brengen.
                  Ik bewonder je, Mir ! Je levert prachtig werk !

Comment

Wow Mir! Ik lees dit nu pas. Heftig zeg! Wat ben je weer in de weer geweest. Zal toch vast veel voldoening geven.
                    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
                    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
                    http://aantafelmettype1diabetes.com
                    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
                      Wow Mir! Ik lees dit nu pas. Heftig zeg! Wat ben je weer in de weer geweest. Zal toch vast veel voldoening geven.
                      Ja Meurtelken, dat doet het zeer zeker. Dat voelt heel goed. Ik kan dan niet echt meer deelnemen aan het beroepsleven maar dit geeft me het gevoel dat ik toch wat zinvols kan bijdragen. Alleen op een andete manier.

Comment

Dit is het helemaal , Mir.
                        Het brengt geen geld op, maar verder alles waar je je maar goed bij kan voelen.
                        type 2, Emcoritic, Simvastatine, Asaflow, Loortan, Metformax, Insuman Basal, Actrapid.
                        Hba1C december 2013: 8,5
                        april 2014: 7,8
                        Oktober 2014: 8,2
                        December 2014: 7,9
                        April 2015: 7,6
                        Oktober 2015: 8,2
                        December 2015: 8
                        April 2016: 7,5

Comment

chapeau mir

Comment

Working...