Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

App Libre sensor

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• App Libre sensor

De App om je Libre sensor af te lezen op je smartphone (enkel Android) is beschikbaar via Google Play Store. Door deze app kan je zowel met de scanner als met je smartphone je sensor scannen.

http://www.eendiabetes.nl/Hardware/a...reestyle-libre
    Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
    www.kokenenhogehakken.blogspot.be
    http://aantafelmettype1diabetes.com
    https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Ik heb geen NCF op mijn smartphone, dan gaat het niet zeker?
    Ik ben type 1 en ik spuit Novorapid en Lantus.
    Ik werk sinds 15 april 2016 met de Freestyle Libre
    Mijn vorige Hba1c was 5,9
    Mijn huidige HbA1c is 6,1
    Mijn dieetprogramma staat op http://users.telenet.be/dieetsite/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leo Bekijk bericht
      Ik heb geen NCF op mijn smartphone, dan gaat het niet zeker?
      Ik vermoed van niet leo, de NCF is nodig.
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Misschien heb je wel NFC Leo ?

Comment

Is deze app ook in BelgiŽ te verkrijgen want ik zie ze niet staan in PlayStore?

Comment

De app noemt zich LibreLink in de PlayStore.
            En ja, de smartphone mort over NFC beschikken, wat alle (hedendaagse) Android phones hebben.
            Ik kan het zelf niet testen omdat ik onder iOS draai.
            Marc, 69 jaar, T2 sinds mei 2008 - 1 x Insulatard 20 E en 2 x Metformax 850.
            FreeStyle Libre CGM
            HbA1c: Nov. 2015: 6,9%

Comment

Ik heb de app toch gevonden in PlayStore maar blijkbaar is ze in BelgiŽ niet beschikbaar

2016-09-14 15.28.41.jpg

Comment

Mijn zoon heeft een app gevonden waarmee hij mijn sensor kan scannen. Liapp of zoiets. Maar de waarden komen niet overeen met mijn Libre . Ik vind dat wel raar.
                Type 1 vanaf april 2013
                Spuit 3 X novorapid en lantus
                HbA1c
                Augustus 2014 : 6,1
                December 2014: 6.0
                April 2015: 6.4
                Augustus 2015 6.8
                December 2015 6.6
                Mei 2016 6.4

Comment

Er bestaat al een heel eindje een alternatief voor het uitlezen van de FSL. Ook daar is echter NFC van de smartphone nodig.

De site is wel in het Italiaans en je kan een andere taal instellen. Glimp is wel beschikbaar in het Nederlands.
                  In tegenstelling met de Eigen App-soft van FSL, laat glimp wel tuning toe. Wanneer je naast de meting de reŽle bloedwaarden van de vingerprik in brengt, merk je dat er een soort kalibratie gedaan wordt en komen de waarden van de FSL dichter en dichter bij je vingerprikwaarden.
                  En, je kan glimp gebruiken naast je FSL-scanner. Glimp activeert of desactiveert de sensor niet. Met fe FSL-app moet je kiezen vooraleer je de sensor op start, ofwel uitlezen met smartphone, ofwel met de reader, maar je kan niet combineren.
                  Glimp, the first app in the world to share remotely blood sugar levels of FreeStyle Libre. Put the smartphone close Ö leggi→

Comment

https://youtu.be/8ux40Nhh57E

Goedenacht iedereen! Bovenstaande link wilde ik de FSL gebruikers onder ons niet onthouden. Ik ben zelf (jammer genoeg) geen gebruiker maar ik lees wel vaak (mee) over het thema. Ik kan ook niet goed beoordelen of het idee van dit meisje echt goed werkt en of het haalbaar is, dat laat ik graag aan de gebruikers over. Is het niks, gauw vergeten. Mocht het wel waardevolle info zijn, doe er jullie voordeel mee. Ze heeft het zelf via een andere YouTube gebruiker ontdekt, waarvan ze ook de naam noemt. Ik ben heel benieuwd hoe de techneuten onder de FSL gebruikers dit beoordelen, want je moet wel wat aanpassingen doen en het juiste materiaal hebben. Maar dan kun je blijkbaar ook de FSL zo gebruiken dat hij hypo en hyper alarmen kan geven.
                    Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Bedankt voor de tip Mir.
                      Wat mij betreft is dit gekende materie die ik een paar weken in de FreeStyle Libre topic als mogelijke toepassing heb beschreven.
                      Er zijn verschillende ontwikkelingen door bedrijfjes die van een FGM een CGM willen maken die wat praktischer in het dagelikks leven zullen worden.
                      Deze benadering is wat mij betreft minder praktisch.
                      FreeStyle Libre CGM

Comment

blijkbaar is Medtronic guardian connect ondertussen goedgekeurd. dat is via app op Iphone. 'k weet niet wanneer de android app er komt.
                        dat is wel volwaardige CGM.

jammer dat abott er geen echte CGM van maakt. is nochtans wel een goede sensor.

de internet app's geven BG waarde die (lichtjes) verschilt van de officiele meter.
                        volgens sommigen komt dit omdat de calibratiedata niet in rekening wordt gebracht met de officieze app's. deze apps (zie github) gebruiken idd slechts een gedeelte van de gegevens. wat de andere data op de sensor juist wil zeggen is echter niet helemaal duidelijk (sensorcalibratie? temperatuurcorrectie?)

voor mezelf heb ik besloten om de abott te gebruiken as-is.
                        en hopelijk later over te schakelen op nieuwe pomp, gekoppeld met sensor.
                        (automatische aanpassing pomp 's nachts indien nodig + alarm kan heel nuttig zijn)
                        Gerd - 20 jaar db type 1 - Accu-Chek combo pomp met novorapid - laatste HbA1c : 7,3% (lang leve pompje !)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snufie Bekijk bericht
                          Bedankt voor de tip Mir.
                          Wat mij betreft is dit gekende materie die ik een paar weken in de FreeStyle Libre topic als mogelijke toepassing heb beschreven.
                          Er zijn verschillende ontwikkelingen door bedrijfjes die van een FGM een CGM willen maken die wat praktischer in het dagelikks leven zullen worden.
                          Deze benadering is wat mij betreft minder praktisch.
                          Ik heb geen ervaring met CGM en FSL, daarom heb ik het gedeeld. Als er makkelijkere oplossingen zijn, des te beter.
                          Sinds februari 2011 diabetes T2. Overstap naar ICT per 24 mei 2016, begonnen met Actrapid voor elke maaltijd.

HbA1c augustus 2015: 7,7%. HbA1c oktober 2015: 6.8%. HbA1c januari 2016: 6,1%. HbA1c april 2016: 6,4%. HbA1c juli 2016: 7,1%. HbA1c november 2016: 6,3%. HbA1c januari 2017: 6.3%. HbA1c april 2017: 6,4%.

There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Comment

Vandaag bij endo UZ Gent geweest (voor schildklier).
                            De Guardian connect komt daar binnenkort normaal beschikbaar.
                            Toestel werkt zoals hier al vermeld samen met iPhone en nog niet met Android.
                            Echter begrepen dat Medtronic voor mensen zonder iPhone een "uitleestoestel" gaan voorzien.
                            Ben super geinteresseerd in dit toestel :-)
                            Ook een mooi "excuus" om later dit jaar toch eens een iPhone 8 moeten kopen, ter vervanging
                            van mijn Android smartphone.
                            HbA1c: 02/2014 12,1%, 05/2014 6,4% 09/2014 6,5%, 11/2014 6,6%, 02/2015 6,6%, 06/2015 6,5%, 11/2015 6,8% 01/2016 7,0% 02/2016 6,3% 06/2016 6,6% 08/2016 6,8%
                            Gebruikt Novorapid en Lantus
                            Nihil novum sub sole!

Comment

RoGro
                              enerzijds lijkt de Guardian een interessante ontwikkeling en ja, je zal zien dat met een iPhone er voor jou een nieuwe wereld zal open gaan, je zal nooit meer naar Android willen terug keren
                              FreeStyle Libre CGM

Comment

Working...
                              X