Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kevin's Blog

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kevin's Blog

De meesten onder jullie kennen mijn blog ondertussen al wel. Om het makkelijker te maken om de blog te volgen en te reageren op de artikelen heb ik dit topic aangemaakt. Telkens er een nieuwe blogpost gemaakt wordt zet ik de rechtstreeks link in dit topic. Jullie zijn vrij om te reageren en vragen te stellen, opmerkingen te maken, te discussiëren over de onderwerpen enz.
    Type 1 sinds 08/06/2012. CGM sensor sinds 12/03/2013. Insulinepomp sinds 12/08/2013.
    HbA1c = 6,0% Mei 2017
    Mijn blog! Over diabetes, insulinepomp, sport en CGM

Ik begin met de nieuwste blogpost: deze gaat over de nieuwe Dexcom G5. Jullie zijn natuurlijk altijd vrij om ook te reageren op de oudere artikelen.
    Link: Klik hier!
    Last edited by Kev; 6 oktober 2016, 14:13.
    Type 1 sinds 08/06/2012. CGM sensor sinds 12/03/2013. Insulinepomp sinds 12/08/2013.
    HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Goed idee Kevin. Blij dat je weer actief blogt.
      Cathy - T1 - Accu-Chek Combo - Dexcom G4, 6.4%
      www.kokenenhogehakken.blogspot.be
      http://aantafelmettype1diabetes.com
      https://www.facebook.com/aantafelmettype1diabetes/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
        Goed idee Kevin. Blij dat je weer actief blogt.
        Daar ben ik het nu eens volkomen mee eens !
        If I can see it, then I can do it.
        If I just believe it, there's nothing to it.

Comment

De reacties die op de blog zelf komen zal ik ook hier citeren aangezien ze ook een meerwaarde zijn voor de discussie.
          Op bovenstaande artikel heeft Cathy gereageerd:

"Eén jammer punt voor de mensen die zelf moeten opdraaien voor de kost: de nieuwe zender heeft een levensduur van 3 maanden. De oude zender deed het minstens 6 maanden en sommigen deden er zelfs langer dan 1.5j mee. Met de nieuwe zender is het na 3 maanden gedaan, jammer genoeg.
          Wat de alarmen betreft op de smartphone: de persoon met diabetes zal zelf kunnen aangeven wie verwittigd mag worden bij welk alarm, zodat ze niet constant gebeld hoeven te worden door de ouders bijvoorbeeld. Lijkt me wel belangrijk, vooral voor tieners die niet willen dat hun ouders in hun nek staan te blazen.
          Ik ben wel blij dat de ontvanger nog altijd standaard in het pakket zal zitten. Bij diefstal of verlies van je smartphone, ben je ook je CGM kwijt. Dan kan je nog altijd terugvallen op je ontvanger.
          Weer iets om naar uit te kijken."
          HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Bedankt voor de toevoegingen Cathy! Die extra kost is inderdaad een slechte zaak. Dit gaat waarschijnlijk een heel aantal mensen laten overschakelen naar Medtronic. In de US zijn er blijkbaar wel heel wat verzekeraars die de CGM vergoedden (dus daar hebben ze dat probleem niet). In België niet... De ontvanger is inderdaad nog optioneel maar voor de G5 zender heb je een nieuwe ontvanger nodig hebt die compatibel is (lees: bluetooth ondersteuning) wat de huidige niet zijn. Die dien je dus opnieuw aan te schaffen. Waarschijnlijk zal er wel een transitie programma komen waarbij je tegen verminderde prijs kan overschakelen op de G5 als je de oude ontvanger inlevert.
            HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Welkom terug Kevin.

Iemand dit al gezien ? #WeAreNotWaiting thanks to #xDrip – Introduction - Circles of Blue

een zelfbouw toestelleke, ongeveer 50 € aan materiaal. (exclusief verzendingskosten). Het vangt de signalen van de G4 zender op, en stuurt die van Bluetooth door naar een Android toestel.
              Eventueel kan dat Android toestel de gegevens dan weer doorsturen naar een cloud, van waaruit ze dan weer bekeken kunnen worden op pc, android, ios..

Ik ben aan 't zien om dat te maken. Spijtig genoeg moeten de drie onderdelen op drie verschillende sites worden gekocht, telkens met hoge verzendingskosten.
              Moest jangeox hier nog zijn, ik ben 100 % zeker dat die dat ook kan maken met spullen die hier te koop zijn. (misschien moet hij ook maar eens terugkomen )

Kevin, je zegt in je blog "Het berekeningsalgoritme is een ingewikkeld stukje software "
              'k betwijfel of het wel zo ingewikkeld moet zijn. Die Stephan Black is er blijkbaar in geslaagd het zelf te ontwikkelen en het werkt evengoed als de dexcom zelf.
              Ik ben er helaas nog niet in geslaagd het algoritme terug te vinden in de broncode (staat hier : https://github.com/StephenBlackWasAlreadyTaken/xDrip). Mijn Android kennis staat op een laag pitje momenteel.

Comment

Toevallig ben ik daar momenteel mee bezig Johan.
                Ik had al een teaser geplaatst hier op het forum in een ander topic. Momenteel wel niet de draadloze versie, het is ook mogelijk met een kabeltje van een paar euro. Meer hierover later.
                HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Degraeve Bekijk bericht
                  Moest jangeox hier nog zijn, ik ben 100 % zeker dat die dat ook kan maken met spullen die hier te koop zijn. (misschien moet hij ook maar eens terugkomen )
                  Laten we een oproep lanceren om Jangeox terug te laten komen. En zeker niet alleen voor dat technisch gedoe .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kev Bekijk bericht
                    Toevallig ben ik daar momenteel mee bezig Johan.
                    Ik had al een teaser geplaatst hier op het forum in een ander topic. Momenteel wel niet de draadloze versie, het is ook mogelijk met een kabeltje van een paar euro. Meer hierover later.
                    die met dat kabeltje ljkt me niet interessant.
                    Die draadloze wel. Voor mij is de 'cloud' (nightscout) ook niet nodig.
                    Gewoon bg waarde op een smartphone kunnen zien zou super zijn.
                    Last edited by Johan Degraeve; 24 september 2015, 09:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sammie Bekijk bericht
                      .. En zeker niet alleen voor dat technisch gedoe .
                      't zou wel een goe excuus zijn hé

Comment

't zou wel een goe excuus zijn hé
                        Les excuses sont faites pour s'en servir, hé !

Comment

Ik zal eens roepen gelijk op de duiven : kom, kom, kom, kom, kom, kom, kom, .........................

Comment

die met dat kabeltje ljkt me niet interessant.
                            Die draadloze wel. Voor mij is de 'cloud' (nightscout) ook niet nodig.
                            Gewoon bg waarde op een smartphone kunnen zien zou super zijn.
                            Draadloos zou inderdaad ideaal zijn. Maar met het kabeltje kan je toch ook al wel wat.
                            HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Mijn nieuwe blogpost: Smartwatch en CGM
                              Last edited by Kev; 6 oktober 2016, 14:14.
                              HbA1c = 6,0% Mei 2017

Comment

Working...
                              X