Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2010, 14:52   #10 (permalink)
Marina
Senior Lid+

Stuur een bericht via MSN naar Marina
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meurtelken Bekijk bericht
bedankt @ngelo!

In deel 2 bespreekt Dr Oz het filmpje over de dame met de amputaties, die type 1 heeft. Hij zegt dat mensen met type 1 niet "voldoende" insuline aanmaken... Ik heb altijd gedacht dat mensen met type 1 GEEN insuline meer aanmaken...

Hij legt ook weer de nadruk op de relatie diabetes - suiker, zonder te spreken over alle andere koolhydraten die onze suikerspiegel beïnvloeden. Keren we terug in de tijd nu?? je krijgt geen diabetes van te veel suiker te eten hè!

Als je middelomtrek meer is dan de helft van je lengte, heb je meer kans op diabetes..

(de 2 laatste video's zijn dezelfde als de eerste).
Dit heb ik ook opgemerkt toen ik aan het luisteren was.
Deze dokter is duidelijk niet mee en heeft onvoldoende kennis over de materie " diabetes".
Het geeft een totaal verkeerd beeld over ons als patiënten en is eigenlijk wraakroepend, zeker voor ons die "diabetes" wel ernstig nemen en er alles aan doen om zo gezond mogelijk te leven.
Ik heb ook wel de indruk dat patiënten met type 1 daar niet zo goed opgevolgd worden als wij hier in Europa, want zo'n extreme gevallen als die mevrouw kom je hier toch niet meer tegen.
Halve benen moeten amputeren, omwille van diabetes, gebeurde zelfs 20 jaar geleden nog zelden.
En ik weet niet of jullie dit opgemerkt hebben maar deze vrouw van 44, zag er eerder als iemand van 70 uit, die huid was overal zo rimpelig.
Nee deze vrouw had haar diabetes nooit goed verzorgd en zijzelf was ook niet goed verzorgd door haar dokters, want anders had het in deze tijd nooit zover gekomen met haar.

En die dokter in het programma van Oprah moet dringend de laatste nieuwe studie over diabetiologie gaan studeren, dan weet ie mss waarover ie praat.
Marina is offline  
| Delen |
Met citaat antwoorden